Sökresultat

Filtyp

Din sökning på "*" gav 805 sökträffar

No title

1. Identifikation och grundläggande uppgifter 1. Kurskod HOSL01 2. Kursens namn Människa, natur, kultur och etik 3. Nivå G 4. Högskolepoäng 7,5 5. Beslutsuppgifter Fastställd av kursplanegruppen för området för humaniora och teologi 2007-02-28 6. Ändringsuppgifter 2. Allmänna uppgifter 1. Huvudområde/n, om tillämpligt Arkeologi och antikens historia 2. Ämne, om tillämpligt 3. Typ av kurs och dess

https://www.ark.lu.se/media/utbildning/dokument/kursplaner/HOSL01.pdf - 2025-12-19

No title

1. Course Details 1. Course code HOS M01 2. Course title Historical Osteology, Master’s (One Year) Thesis. Level 4. 3. Cycle (1st, 2nd or 3rd) 2nd 4. Higher education credits 15 5. Details of approval of course Syllabus approved by the Syllabus Committee of the Faculty of the Humanities and Theology 23rd May 2007. 6. Details of changes approved 2. General Information 1. Field(s) (if applicable) 2.

https://www.ark.lu.se/media/utbildning/dokument/kursplaner/HOSM01_eng.pdf - 2025-12-19

Microsoft Word - SAS H05 eng

Microsoft Word - SAS H05 eng 1. Course Details 1. Course code SAS H05 2. Course title Archaeology: The Dawn of European Culture. 3. Cycle (1st, 2nd or 3rd) 1st [Undergraduate] 4. Higher education credits 7.5 credits 5. Details of approval of course Syllabus approved by the Syllabus Committee of the Faculty of the Humanities and Theology 8th February 2007. 6. Details of changes approved 2. General

https://www.ark.lu.se/media/utbildning/dokument/kursplaner/SASH05_eng.pdf - 2025-12-19

No title

1. Course Details 1. Course code SAS H09 2. Course title Ancient Egypt and Its Influence on Early European Cultures 3. Cycle (1st, 2nd or 3rd) 1st [Undergraduate] 4. Higher education credits 7.5 5. Details of approval of course Syllabus approved by the Syllabus Committee of the Faculty of the Humanities and Theology 7th March 2008. 6. Details of changes approved 2. General Information 1. Field(s)

https://www.ark.lu.se/media/utbildning/dokument/kursplaner/SASH09_eng.pdf - 2025-12-19

No title

1. Course Details 1. Course code SAS H18 2. Course title Archaeology and Ancient History: Life and Death of Medieval People 3. Cycle (1st, 2nd or 3rd) 1st [Undergraduate] 4. Higher education credits 7.5 5. Details of approval of course Syllabus approved by the Syllabus Committee of the Faculty of the Humanities and Theology 21st April 2008. 6. Details of changes approved 2. General Information 1.

https://www.ark.lu.se/media/utbildning/dokument/kursplaner/SASH18_eng.pdf - 2025-12-19

No title

LUNDS UNIVERSITET Institutionen för arkeologi och antikens historia Kurslitteratur för AKSA02 – Antikens kultur och samhällsliv: fortsättningskurs, 30 hp Fastställd av institutionsstyrelsen 2011-05-23 Delkurs 1: Samhälle, individ och tankevärld i den grekisk-romerska antiken ( 1590 sidor) Bradley, K. 1994. Slavery and society at Rome. Cambridge University Press (196 s) Garnsey, P. 1999. Food and s

https://www.ark.lu.se/media/utbildning/dokument/kurser/AKSA02/20131/Litteraturlista_AKSA02.pdf - 2025-12-19

No title

LUNDS UNIVERSITET Institutionen för arkeologi och antikens historia _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Kurslitteratur för AKSA10, Antikens kultur och samhällsliv: Grundkurs, 30 hp Fastställd av institutionsstyrelsen 2011-11-08 Delkurs 1: Introduktion (gemensam med de andra ämnena) T

https://www.ark.lu.se/media/utbildning/dokument/kurser/AKSA10/20131/Litteraturlista_AKSA10.pdf - 2025-12-19

No title

LUNDS UNIVERSITET Institutionen för arkeologi och antikens historia _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Kurslitteratur för AKSA22, Antikens kultur och samhällsliv: Fortsättningskurs, 30 hp Fastställd av institutionsstyrelsen 2015-11-10 Delkurs 1: Samhälle, individ och tankevärld i de

https://www.ark.lu.se/media/utbildning/dokument/kurser/AKSA22/20161/Litteraturlista_AKSA22_VT_16.pdf - 2025-12-19

No title

ARK A01:3 Institutionen för arkeologi och antikens historia Lunds universitet Examination Examinationen för delkurs 3 består av två delar: en skriftlig del och en muntlig del. Ni delas in i grupper; varje grupp ansvarar för ett av kunskapsområdena. Ni ska belysa olika aspekter av resp. kunskapsområde. Se till att bli så heltäckande som möjligt! Workshop Varje grupp har ca 30 min till sitt förfogan

https://www.ark.lu.se/media/utbildning/dokument/kurser/ARKA01/20102/ARK_A01.examht_10.docx - 2025-12-19

No title

ARKA01:3 Institutionen för arkeologi och antikens historia Kunskapsområden 1. Människor mat och materiell kultur. Basförsörjningen och hur den präglar det materiella kulturen. (allmänt Medelhavsområdet, Centraleuropa och Skandinavien) 2. Människan i rummet: hyddor, hus och städer. 3. Människans identitet och nätverk: släkt, social stratifiering, individuppfattning. 4. Människan och hennes förestäl

https://www.ark.lu.se/media/utbildning/dokument/kurser/ARKA01/20102/FRAGOR_TILL_ARKA01.docx - 2025-12-19

Microsoft Word - HEMTENTAMEN INTRODUKTIONSKURS ARKA01.doc

Microsoft Word - HEMTENTAMEN INTRODUKTIONSKURS ARKA01.doc HEMTENTAMEN INTRODUKTIONSKURS ARKA01, DELKURS 2 Läs noggrant de instruktioner för hemtentamen ni fått. Välj TRE av nedanstående frågor att besvara (3-4 sidor/fråga). När du valt frågor, samla den kurslitteratur som är aktuell, läs, planera ditt svar efter vad du läst. Även muntliga uppgifter från föreläsningar kan refereras. INLÄMNINGSDATUM

https://www.ark.lu.se/media/utbildning/dokument/kurser/ARKA01/20102/HEMTENTAMEN_INTRODUKTIONSKURS_ARKA01.pdf - 2025-12-19

No title

HEMTENTAMEN INTRODUKTIONSKURS ARKA01, DELKURS 2 Läs noggrant de instruktioner för hemtentamen ni fått. Svara på nedanstående frågor att besvara (3-4 sidor/fråga). När du valt frågor, samla den kurslitteratur som är aktuell, läs, planera ditt svar efter vad du läst. Även muntliga uppgifter från föreläsningar kan refereras. INLÄMNINGSDATUM 10-12-06 Helst i uttryckt form; om detta inte är möjligt, vi

https://www.ark.lu.se/media/utbildning/dokument/kurser/ARKA01/20102/Omtenta_INTRODUKTIONSKURS_ARKA01.doc - 2025-12-19

Microsoft Word - Läsanv1.ht10.docx

Microsoft Word - Läsanv1.ht10.docx                   Institutionen för arkeologi och antikens historia Lunds universitet Läsanvisning för delkurs 1 ”Att studera det förflutna” 6 högskolepoäng (4 veckor) ht 2010 Nedan beskrivs texter som är relevanta till de olika kursmomenten. All litteratur är relevant för kursen och måste läsas. Notera att litteraturen fördelar sig inte jämnt över veckorna, och

https://www.ark.lu.se/media/utbildning/dokument/kurser/ARKA01/20102/studentinfo854.pdf - 2025-12-19

Microsoft Word - Anvi hemt 01-1 .doc

Microsoft Word - Anvi hemt 01-1 .doc ANVISNINGAR OM HEMTENTAMEN ARKA01:1 Målsättning med tentamen Hemtentamen är till för att examinera er förmåga att med utgångspunkt från kurslitteraturen förstå, kritiskt granska och med egna ord formulera de idéer som kursen handlat om. Den ger er också möjlighet att fundera på vad ni själva tycker om materialet. Hemtentamensformen ger er tid att reflektera öve

https://www.ark.lu.se/media/utbildning/dokument/kurser/ARKA01/20102/studentinfo856.pdf - 2025-12-19

Microsoft Word - Beskrivning av vägen till LUHM.doc

Microsoft Word - Beskrivning av vägen till LUHM.doc Beskrivning av vägen till LUHM, Gastelyckan Måndagen den 18 oktober kl. 9.15 skall ni vara på plats på LUHM:s magasin på Gastelyckan: Skiffervägen 14. Enklast kommer ni dit med buss 5 då ni åker nästan hela vägen till slutstationen: ett stopp (Skiffervägen) ligger precis bredvid magasinet. Magasinet är ett stort industrilager och tämligen anonymt

https://www.ark.lu.se/media/utbildning/dokument/kurser/ARKA01/20102/studentinfo858.pdf - 2025-12-19

Microsoft Word - ARK A02Råd opp..docx

Microsoft Word - ARK A02Råd opp..docx ARK  A02:4   HT10   Debbie  Olausson     Opponering  av  uppsats     Kommentera  följande  punkter:     1. Problemets  relevans  och  betydelse   • Framgår  det  klart  vilket  problemet  är?   • Kan  läsaren  klart  urskilja  problem  eller  måste  läsaren  läsa  mellan   raderna?   • Motiveras  problemet?   • Definieras  och  preciseras  begreppen?   2. Ankn

https://www.ark.lu.se/media/utbildning/dokument/kurser/ARKA02/20102/ARK_A02Rad_opp..pdf - 2025-12-19