Professor till SvD: Sluta elda upp avfallet
Den här artikeln är över 5 år gammal, och informationen kan därför vara inaktuell. Professor Torleif Bramryd från Institutionen för service management och tjänstevetenskap säger till Svenska Dagbladet (SvD) att det är bättre för miljön om vi slutar elda upp våra sopor i kraftvärmeverk och istället lägger dem i en så kallad reaktordeponi. – Jag vill ha väl optimerade processanläggningar, där man ta
https://www.ses.lu.se/artikel/professor-till-svd-sluta-elda-upp-avfallet - 2026-06-23
